SD Svenljunga. | Sverigedemokraterna i Svenljunga

SD Svenljunga.

Välkommen till Partiet för Svenljunga och Sverige.

Tack för att du besöker oss!

Vi hade vårt årsmöte den 27 januari! Jag och övriga styrelsen tackar medlemmarna för förtroendet och ser det som en ära att få leda kommunföreningen ett år. Det var otroligt trevligt att träffa er!

Jag har lite idéer om medlemsträffar mm som kommer att komma igång inom en snar framtid. Jag skulle vara tacksam om det finns några medlemmar som kan ställa upp och hjälpa till och på så sätt avlasta oss i styrelsen eftersom det kommer att hända en hel del framöver.

Vi tar tacksamt emot idéer till olika former av medlemsträffar eller former av evenemang. Under kommande år hoppas jag att vi med lite hårt arbete från oss alla skall kunna mångdubbla vårt medlemsantal.

Vi är en mycket starkt växande kommunförening med många medlemmar som vill driva partiet framåt och jobba aktivt för att vi ska nå våra mål. Vi har en stark och stabil styrelse som har satt upp höga men inte omöjliga mål att nå i framtiden.

Vi arbetar aktivt med att hitta lämpliga kandidater för våra politiska uppdrag. Inför 2014 skall vi inte stå med byxorna nere utan då är vi väl förberedda och kan tillsätta alla platser i både kommunfullmäktige och nämnder. Vi har även beredskap för att kunna tillsätta kandidater till regionfullmäktige. Idag så får alla våra kandidater en politikerutbildning som pågår fram till 2014  vilket innebär att vi kommer att tillsätta alla platser med välutbildade kandidater.

Varannan vecka (jämna veckor) har vi öppet hus mellan klockan 18:00-21:00 för medlemmar och sympatisörer. För mer information kontakta oss genom att >>Klicka här<<

Sverigedemokraterna är ett Sverigevänligt parti som eftersträvar en hög grad av trygghet och samhörighet i det svenska samhället. Partiet har funnits sedan 1988 men fick sitt stora genombrott i valet 2010 då partiet med 5,7 % av rösterna tog sig in i riksdagen med 20 mandat. Partiet har sedan 90-talet varit representerade på kommunal nivå och är även representerade i Svenska Kyrkans högst beslutande organ.

Sverigedemokraterna består av 23 distrikt och finns representerade i 15 landsting/regioner med 70 mandat och i 246 kommuner med 612 mandat. Partiledare sedan 2005 är Jimmie Åkesson. År 2012 har partiet omkring 6000 medlemmar.

Bli medlem genom att >>klicka här<< fyll i uppgifterna och gå med i Sveriges starkast växande parti